dijous, 13 d’octubre del 2011

Pastís per diabètics!

Fa un temps em van encarregar preparar els pastissos del 50é aniversari de la meva mare. Vaig pensar que era una bona manera per poder volar la imaginació i alhora ensenyar una de les meves passions que poca gent coneix.
Així que em vaig assentar al sofà i amb una pila de llibres de receptes vaig començar a llegir i llegir... Però la cosa no acabava aquí un amic dels meus pares és diabètic i això comportava que havia de fer un pastís on no hi hagués res de sucre ni un gram!

El petit problema és que tots els llibres de pastisseria com de receptes, no trobava cap pastís que no portés cap gram de sucre, però hi ha un lloc on ho trobes tot! El magnífic món de l'internet així que vaig buscar i a les meves mans va arribar una web on està plena de postres per diabètics.

Així que vaig triar de fer un pa de pessic però amb un motlle ben original amb l'escut del Barça!

Aquí teniu la recepta, segur que algú que no pot menjar sucre agrairà que li porteu un pastís que ell pugui tastar!

Pastís per diabètics

Ingredients:

- 3 ous.
- 1 sobre de llevat.
- 140 grams de farina.
- 1 iogurt natural sense sucre.
- 30 ml de llet desnatada.
- 1 ratlladura de llimona.
- 2 cullerades soperes d'Edulcorant líquid.

Elaboració:

Encenem el forn durant uns 10 minuts a 200º. I comencem a preparar el pastís, primer de tot separarem les clares dels ous. Posarem les clares en un bol i afegirem l'edulcorant, quan tenim tot posat al bol, batrem les clares a punt de neu.
Quant teniu les clares ja a punt de neu, posarem en un altre bol el sobre de llevat, la farina, el iogurt, la llet desnatada, els rovells i la ratlladura de la llimona. A continuació posarem les clares de punt de neu a la barreja que tenim amb la resta d'ingredients a poc a poc intentant que no perdi el volum.
Quant ja tinguem tot barrejat posarem tota la massa al motlle que utilitzarem per fer el pa de pessic. Si teniu un motlle de silicona, recordeu que no cal impregnar amb una mica de mantega i empolvoreu amb la farina.
Posem el motlle al forn en una temperatura de 180º durant una hora.

Espero que us agradi!


A la part de música avui us vull deixar jazz. Un estil de música que m'agrada molt sobretot els dies que plou i que estàs esperant que la pluja desaparegui...
Aquí la teniu la Karen Souza interpretant Creep, una cançó del grup Radiohead que va voler versionar amb jazz.




I  aviat tindreu la recepta de com fer unes galetes OREO i el millor que no siguin transgèniques!

Laura

4 comentaris:

  1. hello law:
    m'agrada que t'enrecordis els que tenen prohibit menjar sucre i dolços.
    Em moro si no pogues menjar de postres xoxolata i coses llamineres...
    M'agrada les teves receptes continua així.

    ResponElimina
  2. Un pastis precios :) Aixi m'agrada que facis pais :)
    Ens aquests moments no estic per terres catalanes, estic à frança cuidant uns nens i Tinc una peticio per tu: podries fer algun post aquest estiu de galetes que no portin xocolata? Es que amb els nens fem postres pero à la nena no li agrada la xocolata. Gracies laura

    Arola

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Arola, espero que vagi molt be aquesta experiencia a França. D'aqui poc fare un post de com fer galetes que no portin xocolata, pero si vols et deixo l'enllaç d'un blog de postres increibles, que en un post parlen de com fer aquestes galetes. tel deixo aqui i aixi segur que els podras fer amb els nens!

      http://www.elrincondebea.com/2009/05/galletas-decoradas-i-la-masa.html

      Aqui et parla de com fer-ho amb la Kitchen Aid, es una maquina bastant cara i molt moderna, jo no la tinc per tant ho vaig fer amb una batedora de varillas!

      Moltes gracies per comentar el blog.

      LAura

      Elimina
  3. hola! algun dia m'agradria fer un pastís per el meu cosí que té 5 anys però té dos problemes: el primer problema es que es diabetic i el segon es que té alergia a l'ou i no trobo cap pastis que sigui per les dues coses. algu em podria donar una recepte? moltes gràcies

    ResponElimina